3. „Az embereim túlságosan igénybe veszik az időmet, nem döntenek egyedül, minden apróságot nekem kell megoldanom”
Amikor ez a tünet jelentkezik, a probléma valamikor régebben keletkezett, amiből ez a helyzet kialakult. Sok vezető esik a „mikromenedzsment” csapdájába, amikor csapatának felépítésekor a legapróbb dolgokat is ellenőrizte az eredményesség érdekében. Ez az elején még indokolt, de idővel a beosztottak ellenőrzésének gyakoriságát csökkenteni célszerű, az említett helyzetben ez nem történt meg. Természetesen az ellenőrzés csökkentését csak jól működő csapatnál célszerű megtenni.
4 „Napi 10-12 órát dolgozom, nincs időm a magánéletemre”.
Delegálási-, erőforráselosztási-, és/vagy szervezési hiányosság. A vezető egyik legfontosabb dolga az irányítás, nem a végrehajtás! Gondolkozzunk el rajta, melyik utat választjuk, a „feladatok menedzserei”, vagy „az emberek vezetői” szeretnénk lenni? Nem az edző rúgja a gólt a pályán!
5. „A beosztottaim nem azt csinálják, amit várok tőlük!”
A motivációs képesség is fejleszthető. Motiválni pedig nemcsak tárgyjutalommal, pénzzel lehet, sőt. A legnagyobb motivációs érték a sikerélmény, egy nyertes csapathoz tartozás élménye!
6. „ A legtöbb reggel feszülten megyek be a munkahelyemre, tartok a főnököm véleményétől/ a beosztottaimmal való konfrontálódástól/ a vevők reakcióitól. Régen volt, amikor utoljára kipihenten ébredtem.”
Lehet csökkenteni a problémákat is, de változtathatunk a problémákhoz való hozzáállásunkon is. A stressz kezelése is tanulható képesség. Nem-kezelése viszont az egészségünkre is jelenthet veszélyt.