Az üzletviteli coaching a jelenleg elérhető legmodernebb, legújabb eszköz a vezetői készségek fejlesztésére.
E technika alkalmazása során az érintett vezető egy személyes segítőt, coach-ot kap, aki a személyreszabott tanulási folyamatot a vezetővel szorosan együttműködve, szakmai hozzáértésével és tapasztalatával, képzettségével, kérdésekkel, valamint a vezető teljesítményére vonatkozó objektív visszajelzésekkel irányítja.
A coaching egy irányított tanulási folyamat. A coach és kliense coachingórákon találkozik egymással, és beszélget a célkitűzésben meghatározott problémáról, ezzel együtt szabadítják fel a kliensben rejlő erőt. Mert az erő és a lehetőség mindenkiben ott van (legfeljebb eddig nem tudott róla) hogy a saját elképzelései szerinti lehető legsikeresebbé tegye a saját életét, és kihozza magából illetve vállalkozásából a legtöbbet.
A business coaching folyamat célja a vezető képességek fejlesztése, az egyéni és vállalati sikeresség növelése.
Fontos: a coach NEM tanácsadó. Megoldásminták helyett elsősorban jól irányzott kérdésekkel vezeti el partnerét annak saját megoldásához, erőforrásaihoz. A coach eszközként speciálisan kialakított feladatokat, technikákat és felméréseket; a coachingülések során irányított interjútechnikát alkalmaz.
A kivitelezés általános jellemzője a coach és kliense közötti megkérdőjelezhetetlen bizalom, a vezető személyes értékeit előtérbe hozó és hangsúlyozó pozitív megerősítések alkalmazása, valamint az előre meghatározott fejlődési célok teljesülésének folyamatos szem előtt tartása.
A coach egy üzleti értelemben vett „jóbarát”, akinek legfőbb feladata és elkötelezettsége a vezető sikerességének növelése.